شنبه، 8 اردیبهشت 1403

تعرفه های خدمات پزشکی باید قابلیت  اجرایی داشته باشد

تعرفه های خدمات پزشکی باید قابلیت  اجرایی داشته باشد
عضو شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر این که در تعیین تعرفه های خدمات پزشکی باید قیمت تمام شده خدمات و نوسانات ارزی لحاظ شود؛ گفت: امیدواریم در حوزه تعرفه های خدمات پزشکی برای سال آتی عددی مصوب شود که قابلیت اجرایی داشته باشد.

دکتر علیرضا مدرکیان در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با ا شاره به این که موضوع تعرفه ها برای جامعه پزشکی در سال آینده از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اظهار کرد: در بحث تعرفه ها تلاش هایی که  انجام شد در نهایت نتوانست رضایت جامعه پزشکی را فراهم کند و از آن جا که تعرفه خدمات پزشکی تنها یک بار در سال تعیین و تا آخر سال هم قابل تغییر نخواهد بود ، باید کار کارشناسی دقیقی نسبت به محاسبه و تعیین آن انجام شود.

وی با اشاره به نوسانات بازار ارز افزود: با یک بار افزایش تعرفه نمی توان  مشکلات موجود را مرتفع نمود زیرا ارائه خدمات بسیاری از گروههای جامعه پزشکی مانند آزمایشگاهها ؛ موسسات رادیولوژی و همکاران دندانپزشک وابسته به نوسانات ارزی است .

عضو شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر این که اگر قیمت تمام شده خدمات در حوزه های مختلف به درستی محاسبه و ابلاغ نشود شاهد دریافت های غیرقانونی خواهیم بود؛ تصریح کرد: امیدواریم برای سال آینده شورای عالی بیمه و سایر مسئولان ذیربط در روند کارشناسی و تعیین تعرفه ها همه جوانب را در نظر گرفته و عددی را مصوب کنند که قابلیت اجرایی داشته باشد.

مدرکیان یادآور شد: اگر تعرفه ها به درستی محاسبه و ابلاغ نشود شاهد دریافت تعرفه های غیر عرفی از سوی برخی همکاران خواهیم بود و یا این که از ارائه برخی خدمات خودداری می کنند.

وی اظهار کرد: خیلی از مراکز پاراکلینیک قادر به ادامه فعالیت خود نیستند و باید همه  این موارد در تعیین و ابلاغ تعرفه های خدمات پزشکی و پاراکلینیک در نظر گرفته شود تا آسیبی به روند ارائه خدمات بیماران در حوزه های مختلف پزشکی وارد نشود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.